10-lecie eTwinning w Przedszkolu nr 327 w Warszawie

10-lecie eTwinning w Przedszkolu nr 327 w Warszawie

W dniach 26-30 października w naszym przedszkolu odbył się Tydzień eTwinning. Wraz z dziećmi świętowaliśmy 10-lecie tego programu. Każdy odwiedzający nasze przedszkole mógł zapoznać się z podstawowymi informacjami, zamieszczonymi na naszym korytarzu przedszkolnym, na temat międzynarodowych projektów edukacyjnych.

Poniedziałek był dniem poświęconym naszemu pięknemu krajowi. Poznawaliśmy symbole narodowe, zabytki z różnych zakątków Polski, potrawy regionalne. Każda grupa przedszkolna wykonywała flagi Polski wg własnego pomysłu. Na obiad panie kucharki zaserwowały nam pyszny staropolski obiad: ziemniaczki z koperkiem, kotlet schabowy i gotowaną kapustkę.

We wtorek postanowiliśmy uczcić dziesięciolecie programu eTwinning tworząc kolorowy tort. Dzieci z poszczególnych grup przygotowały po jednej części urodzinowego tortu. W ten sposób powstał unikalny tort urodzinowy programu eTwinning.

28 października w drodze uroczystego losowania pięcioro dzieci – przedstawicieli „Kolorowej Krainy” wraz z trójką przedstawicieli z Przedszkola „Kasztanowego Ludka” wybrali się na spacer w okolicy przedszkola, którego celem było roznoszenie własnoręcznie przygotowanych ulotek dotyczących programu eTwinning. Odwiedziliśmy m.in. Przedszkole nr 328 oraz Przedszkole Pomarańczowa Ciuchcia i prywatną, niepubliczną Szkołę Podstawową Gaudeamus. Okazało się, że nie wszyscy wiedzą o możliwościach prowadzenia partnerskich projektów z placówkami z innych krajów.

W piątek bawiliśmy się wraz z gośćmi z Przedszkola Nr 340 na sali gimnastycznej. Obejrzeliśmy prezentację podsumowującą nasz wspólny projekt „Witajcie w moim kraju” i wspólnie stworzyliśmy logo programu. Dzieci podzielone na grupy ozdabiały wybraną literkę, cyfrę, symbol logo eTwinning różnymi technikami plastycznymi.

Na naszym korytarzu przedszkolnym miała miejsce również wspaniała wystawa pt. „Maskotki eTwinning”.  Różnorodne maskotki zostały zaprojektowane i wykonane wspólnie z rodzicami. Miały one symbolizować wielokulturową współpracę dzieci i nauczycieli z różnych krajów.