Art connects us

Art connects us

Przedmiot:
miedzyprzedmiotowe
Nazwa szkoły: 
Szkoła Podstawowa nr 5 im. Szarych Szeregów w Bielsku Podlaskim
Koordynator:
Beata Lenartowicz
Szkoły partnerskie:
Grunnskoli Bolungarvikur (Islandia)
Základná škola Viliama Záborského, Vráble (Słowacja)
Binbaşı Necati Bey İlkokulu (Turcja)
CEIP ADELA SANTANA (Hiszpania)
Institut Paul Ricoeur (Francja)
Język projektu:
angielski
TwinSpace projektu:
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p97944/welcome Nagrody i wyróżnienia:
Nagroda za najlepszy projekt w konkursie europejskim 2015.
Drugie miejsce w konkursie europejskim 2015 europejska w kategorii wiekowej 4-11 lat.
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości.

 

Projekt Art Connects UsŁączy nas sztuka połączył różne przedmioty szkolne, by zainteresować uczniów sztuką!

Zamiast zmuszać uczniów do wkuwania historii sztuki z podręczników, szkoły postanowiły wziąć udział w projekcie Art Connects Us , przyjmując tym samym bardziej interaktywne podejście:
Krok 1: każda szkoła wybiera malarza/artystę ze swojego kraju,
Krok 2: prezentują online pozostałym szkołom partnerskim biografię tego artysty oraz przykłady jego dzieł,
Step 3: inspirując się tymi dziełami, uczniowie tworzą własne obrazy i organizują wystawy sztuki międzynarodowej w swoich szkołach.

Uczniowie działali też na TwinSpace projektu, organizując liczne narzędzia, quizy, krzyżówki i puzzle. Oprócz tego stworzyli i zaprezentowali logo, a także skomponowali i odśpiewali hymn projektu. W ramach współpracy młodzi ludzie przygotowali też własne ilustrowane opowiadania, wykorzystując do tego celu techniki malarskie omawianych w projekcie malarzy, a następnie opublikowali swoje dzieła w postaci e-booków. Na koniec młodzi artyści jeszcze bardziej puścili wodze swojej kreatywności: dla mnie najważniejszą częścią było projektowanie tańców, ubioru i mebli w różnych stylach i bardzo podobało mi się projektowanie ubrań w stylu Pabla Picassa, mówi Wanda Maria Sopek, polska uczennica, która brała udział w projekcie.

W czym więc tkwi sekret umiejętnego motywowania uczniów? Jak można zaangażować ich w działania projektu? Beata Lenartowicz, jedna z założycielek projektu wyjaśnia: pozwól uczniom zająć się TwinSpace, gdzie będą mogli projektować zadania i uczestniczyć w planowaniu projektu, ponieważ takie działania wspaniale motywują ich do dalszej pracy.

Jury europejskie określiło ten projekt mianem wspaniałego: (…) TwinSpace jest bardzo dobrze zorganizowana, nauczyciele wydają się komunikować ze sobą często i efektywnie, a uczniowie przy tym świetnie się bawią! Innowacyjny pomysł, dobry projekt, bogata i przejrzysta TwinSpace, dobre wyniki i wykorzystanie technologii ICT. Projekt był wspaniały – wydawał się podobać uczniom, którzy świetnie ze sobą współpracowali. Element programu nauczania także został wspaniale dobrany.