Young scientist

Young scientist

Przedmiot:
nauki przyrodnicze
Nazwa szkoły: 
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Orła Białego w Czechowicach-Dziedzicach i Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 93 im. Księżnej Izabeli Czartoryskiej w Warszawie

Koordynator:
Katarzyna Zawiła-Dudzik i Agnieszka Tymińska

Szkoły partnerskie:
Col·legi Sant Josep (Hiszpania), SOU „Ekzarh Antim I” (Bułgaria), Bakı Avropa Liseyi (Azerbejdżan), Hofsstaðaskóli (Islandia), ICS di Staglieno (Włochy), Kokneses internātpamatskola – attīstības centrs (Łotwa), Primary school Tode Hadzi-Tefov (Była Jugosłowiańska Republika Macedonii), Primary school VELIKA DOLINA (Słowacja), Raseinių Šaltinio progimnazija (Litwa), Scoala gimnazială „Ion Borcea” (Rumunia), Spetalen (Norwegia), St. Clare College, San Gwann Primary B (Malta), Vanadzor Special School of Mathematics and Natural Siences („Evrika”) i Yerevan primary school N 177 (Armenia), Vastseliina Gümnaasium (Estonia), Village Gurjaani Public School (Gruzja), Volksschule Oberwart (Austria), YENİ TURAN İLKOKULU (Turcja), Základní škola a mateřská škola Hranice (Czechy), Γυμνάσιο Πολεμιδιών – Polemidia Gymnasium (Cypr), i wiele innych….

Obszary tematyczne:
astronomia, chemia, geografia, geologia, matematyka/geometria, nauki przyrodnicze, fizyka

Język:
angielski

TwinSpace projektu:
https://twinspace.etwinning.net/807/pages/page/14991

Nagrody i wyróżnienia:
Laureat konkursu europejskiego 2016 w kategorii – Nagroda im. Marii Skłodowskiej Curie
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości

 

 

Projekt był ogromnym przedsięwzięciem, skoordynowanym współdziałaniem ponad 20 szkół (ponad 40 nauczycieli i wielu, wielu uczniów). Głównym założeniem współpracy było przedstawienie dzieciom zagadnień i ciekawych zjawisk naukowych w interesujący i przystępny sposób. Uczniowie byli mocno zaangażowani w proces przygotowania materiałów, wyszukiwania przydatnych informacji i przygotowania ostatecznej formy, w której dane zagadnienie prezentowane było pozostałym członkom projektu.

Uczniowie wspólnie przygotowywali i prezentowali różnorodne eksperymenty również w trakcie międzynarodowych wideokonferencji. Wiele z tych doświadczeń zostało nagrane i opublikowane następnie w formie filmów i prezentacji instruktażowych, np.: ciśnienie powietrza, eksperymenty związane z wodą, itd.

Partnerzy dzielili się wrażeniami z tych działań podczas rozmów na czacie i comiesięcznych wideokonferencji. Przenosili je również na plakaty promujące ekologiczne postawy wobec zasobów wodnych czy zwracające uwagę na czystość powietrza.

Wszystkie materiały powstałe w trakcie realizacji projektu zgromadzone są na jego TwinSpace.