Coding_4_Education

Coding_4_Education

W dniach 16-20 listopada 2015 r. w Sofii odbyła się konferencja szkoleniowa 12th ASEF Classroom Network Conference, która przyciągnęła ponad 100 nauczycieli z 38 krajów z Azji i Europy. Głównym tematem konferencji było kodowanie w edukacji, które częściej staje się nie tylko egzotycznym dodatkiem w kształceniu, ale elementem coraz mocniej zintegrowanym w programie nauczania. Organizatorem konferencji była Fundacja Euroazjatycka (ASEF) wraz z sofijskim magistratem, bułgarskim Ministerstwem Edukacji i Nauki oraz Ministerstwem Spraw Zagranicznych.

Konferencja ta, była doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów pomiędzy nauczycielami z Azji i Europy, jak i dała uczestnikom możliwość indywidualnego rozwoju zawodowego poprzez uczestnictwo w świetnie zorganizowanych warsztatach edukacyjnych. Nauczyciele mogli poznać wiele dostępnych i darmowych narzędzi TIK pozwalających wzbogacić ich warsztat pracy. Do grupy narzędzi wzbudzających największe zainteresowanie uczestników należały: Kahoot, Dropbox, Doodle, Popplet, Padlet, Mindmap,  Puppet Pals oraz system do nauki na odległość Vedamo. Interaktywne sesje warsztatowe, prowadzone przez doświadczonych trenerów, przybliżyły uczestnikom ideę kodowania (z użyciem znanych narzędzi: C++, java, scratch, itp), jak i wykorzystania gier w edukacji.

W trakcie konferencji zaprezentowano sześć zwycięskich projektów edukacyjnych z roku 2015 (ASEF ClassNet Online Collaborations), które cechowała bardzo wysoka jakość, innowacyjność, wielokulturowość, a także wymierne efekty dydaktyczne.

Uczestnicy konferencji mieli możliwość przedstawić własne pomysły współpracy w ramach propozycji projektów przewidzianych do realizacji na rok 2016. Podczas zorganizowanych sesji kontaktowych, zainteresowani nauczyciele mieli okazję rozwinąć przedstawione propozycje projektów bądź zainicjować kolejne, wpisujące się w indywidualne środowiska edukacyjne krajów partnerskich.

Zaprezentowano również szereg projektów, do których mogli włączyć się uczestnicy z mniej sprecyzowanym planem działania.

Wśród uczestników znaleźli się dwaj uczestnicy z Polski, doświadczeni eTwinnerzy, trenerzy kursów internetowych: Łukasz Kluszczyk z Zespołu Szkół nr 3 w Jaśle i Wojciech Wasylko z Gimnazjum nr 3 w Rybniku.

Dodaj komentarz