e-Fashion magazine

e-Fashion magazine

Przedmiot: 
język angielski
Nazwa szkoły: 
Szkoła Podstawowa nr 314 w Warszawie

Koordynator:
Małgorzata Knap

Szkoły partnerskie:
Denizciler Mustafa Kemal İlkokulu (Turcja)

Obszary tematyczne:
języki obce, projektowanie i technologia, historia sztuki, informatyka/TIK

Język:
angielski, polski, turecki

Strony internetowe projektu:
https://twinspace.etwinning.net/7788/home
http://goknap.wix.com/e-fashion

Nagrody i wyróżnienia:
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości

 

28…Jeśli choć raz w życiu, będąc dzieckiem zdarzyło Ci się szperać w szafie w poszukiwaniu ciekawych ubrań to znaczy, że świetnie bawiłbyś się realizując z nami ten projekt.

Celem projektu było nauczenie dzieci tworzenia opisu ubioru w języku angielskim. Żeby to osiągnąć, partnerzy zaczęli oczywiście od nauki potrzebnego słownictwa.

Na pierwszym etapie projektu nauczyciele zaproponowali uczniom połączenie konwencjonalnych metod nauczania z wykorzystaniem nowoczesnej technologii. Po stronie nauczycieli leżało stworzenie angażujących gier, które miały w ciekawy sposób pomóc nauczyć i utrwalić słownictwo związane z ubiorem. Wykorzystano do tego darmowe strony, takie jak Quizlet i LearningApps.

Kolejny krok należał do uczniów. Mieli oni za zadanie zaprezentować to,­­­­ czego się nauczyli i stworzyć trójjęzyczny e-słownik odzieżowy. Pierwszym etapem było opracowanie listy poznanych anglojęzycznych słów wraz z ich tłumaczeniami w języku polskim i tureckim, tzw. e-dictionary wordlist. Następnie, na podstawie napisanej listy słów, uczniowie tworzyli rysunki ubrań na kartkach formatu A4 i robili zdjęcia świetnie się przy tym bawiąc i ucząc pracy zespołowej. Rezultatem był kilkutomowy słownik on-line, który powstał w aplikacji Flipsnack.

Finalnym etapem projektu było zaproponowanie własnych, sezonowych stylizacji na wybrane przez uczniów tematy, sfotografowanie siebie nawzajem i opisanie stroju. Powstały przepiękne letnie stylizacje ze zwiewnymi sukienkami w roli głównej, jak również ubrania noszone w stylu sportowym. Pojawił się także akcent karnawałowy z ciekawymi propozycjami kostiumów na bal przebierańców oraz coś dla miłośników pikników, tych organizowanych na jesieni oraz wczesną wiosną. Praca uważana była za zakończoną dopiero wtedy, gdy zdjęcie wraz z opisem stylizacji umieszczone zostało na specjalnie stworzonej stronie projektu. Strona udostępniona została rodzicom i członkom szkolnych społeczności (strony szkół). Uczniowie zachwyceni byli możliwością prezentacji wyników projektu w tak innowacyjny sposób. Największym sukcesem projektu był jednak fakt, że uczniów zaangażowanych w realizację projektu przybywało z każdym zadaniem.

Nauczyciele korzystali głównie z TwinSpace oraz maili i Chmury Google (zwłaszcza podczas planowana i wymiany pomysłów). Padlet i Polldaddy wykorzystano do podsumowania działań. Wszystkie pomysły i cały plan współpracy został przygotowany wspólnie. Podzielono zadania. Polski koordynator był odpowiedzialny za publikowanie i opisywanie aktywności na TwinSpace, a turecki partner pilnował terminarza działań i dbał o jego wykonanie. Wszyscy korzystali z zewnętrznych aplikacji wykorzystywanych do tworzenia materiałów wymieniając się wiedzą i doświadczeniem z zakresu ich obsługi. Umiejętności techniczne zaangażowanych nauczycieli zdecydowanie rozwinęły się dzięki pracy nad projektem.

Uczniowie zaczynali każde zadanie od ‘odkrywania TwinSpace’. Wspólnie z nauczycielem oglądali filmy, zdjęcia partnerów, dyskutowali o opublikowanych efektach, komentowali i komunikowali się na forum. Ich postęp w kwestii znajomości języka obcego, umiejętności korzystania z TIK, otwartość na innowacyjne działania, chęć do podejmowania wyzwań jest najważniejszym efektem tego projektu. Ponadto w jego trakcie odkryli również jak łatwo połączyć naukę z ciekawą zabawą. Byli niezwykle dumni ze swoich osiągnięć i zmotywowani do dalszej pracy i nauki.

Szczęśliwi uczniowie = szczęśliwi nauczyciele + szczęśliwi rodzice

Wszystkie materiały powstałe w ramach projektu dostępne są na jego TwinSpace oraz stronie.