Laureaci konkursu europejskiego wyróżnieni przez MEN

Laureaci konkursu europejskiego wyróżnieni przez MEN

Wybitni eTwinnerzy, laureaci Europejskiego Konkursu eTwinning 2016, otrzymali z rąk Ministra Edukacji Narodowej, Anny Zalewskiej, specjalne podziękowania za realizację projektów międzynarodowych i wkład w rozwój edukacji.

Spotkanie miało miejsce podczas uroczystego wręczenia  stypendiów Ministra Edukacji Narodowej za wybitne osiągnięcia edukacyjne w roku szkolnym 2015/2016.

W spotkaniu wzięli udział koordynatorzy projektów nagrodzonych w konkursie europejskim, wyróżnionych Krajową i Europejską Odznaką Jakości i docenionych w konkursie krajowym. W wydarzeniu uczestniczył także Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN oraz Rafał Lew Starowicz z Departamentu Podręczników, Programów i Innowacji w MEN.

Czuję się wyróżniona zaproszeniem na spotkanie z Panią Minister Edukacji. Mam poczucie, że praca w ramach projektów eTwinning ma duże znaczenie dla rozwoju moich wychowanków. W takim dniu, jak dzisiaj, szczególnie doceniam zaangażowanie moich przedszkolaków w niecodzienne zadania projektowe, wsparcie ze strony ich rodziców oraz przychylność dyrekcji wobec naszych działań w programie eTwinning. – mówi Natalia Szczygieł – Przedszkole nr 48 w Zabrzu, projekt Read the World.

Katarzyna Łastawiecka, Szkoły Fundacji Szkolnej im. Jana Gutenberga w Warszawie, koordynator projektu Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S, laureata w kategorii Nagroda Porozumienia Międzykulturowego im. Mevlany, dodaje:

Cieszę się, że nasz projekt znalazł uznanie wśród jurorów konkursu. Dwuletnia, harmonijna współpraca 10 partnerskich szkół z różnych stron świata przyniosła dla nas samych nieoczekiwane rezultaty, a dzisiejsza uroczystość była ukoronowaniem naszych wysiłków. Nagroda Porozumienia Kulturowego w obecnych czasach ma wartość nieocenioną. Dowodzi, że pomimo niepokojów i napięć politycznych na świecie, warto jest pielęgnować przyjaźń i współdziałać na arenie międzynarodowej.

W otoczeniu ponad 50 stypendystów MEN nie można zapomnieć o ogromnej roli uczniów biorących udział w projektach:

Dziękuję za wymagających uczniów, którzy zmusili mnie do poszukiwania różnych rozwiązań na drodze towarzyszenia im w zdobywaniu wiedzy. Często trudne sytuacje pobudzają nas do kreatywnego myślenia i szukania nowych rozwiązań. Tak zaczęła się moja przygoda z programem eTwinning. Dzisiaj miałam zaszczyt brać udział w uroczystości rozdania dyplomów za  osiągnięcia edukacyjne dla młodzieży szczególnie uzdolnionej. Projekt AIMS, który został nagrodzony w konkursie europejskim był projektem przeznaczonym przede wszystkim dla uczniów , którzy nie osiągają zbyt wysokich wyników w uczeniu się matematyki. A zwycięstwo tego projektu w kategorii językowej to ogromny sukces uczniów z Gimnazjum nr 3 w Myślenicach – podkreśla Katarzyna Pietrzak, Gimnazjum nr 3 w Myślenicach, projekt AIMS Alternatives for Innovative Math Study nagrodzony w kategorii Język angielski

 

 

W Polsce już ponad 40 tysięcy nauczycieli odkrywa możliwości jakie niesie z sobą eTwinning.

W szkole Iwony Jodłowskiej –  Liceum Ogólnokształcące nr 11 we Wrocławiu  – gdzie realizowano najlepszy projektu roku 2016 Mirror, mirror… międzynarodowa współpraca okazała się sposobem na promocję szkoły.

 Dyrekcja szkoły, w której pracuję bardzo sprzyja wszelkim inicjatywom europejskim i projekt eTwinning już na stałe znalazł sobie miejsce w planie pracy szkoły. Sukcesy, odnoszone przez kolejne projekty są okazją na promocję szkoły w środowisku lokalnym.

To ważne, że nasza praca nauczycielska jest doceniona – potrzebujemy potwierdzenia, że to co robimy ma sens, dodaje chęci do większych starań i lepszej pracy. To być może jedyna w życiu okazja, kiedy wyróżnienie otrzymuje się z rąk samej Pani Minister Edukacji. Cieszę się, że program eTwinning został znów doceniony przez najwyższe władze edukacyjne.

Anna Krzyżanowska – Przedszkole nr 48 w Zabrzu – koordynatorka 13 projektów, z których 9 zostało wyróżnionych w różnych konkursach widzi w eTwinning nowe możliwości rozwoju zawodowego.

Dzisiejsza uroczystość była przede wszystkim poświęcona stypendystom, którzy dzięki wsparciu MEN mogą rozwijać swoje pasje. Można jednak śmiało powiedzieć, że eTwinning to swego rodzaju „stypendium” dostępne dla każdego nauczyciela, który chce zdobywać nowe umiejętności i poszerzać własne perspektywy zawodowe i osobiste. Dzięki temu programowi nauczyciele w każdym wieku, pracujący z uczniami na dowolnym etapie edukacyjnym, mogą zmieniać otaczającą ich rzeczywistość i mieć bezpośredni wpływ na odkrywanie zdolności swoich uczniów.

Tak, jak Kamila Strzemińska z Zespołu Szkół w Męcince, gdzie wraz z uczniami zrealizowała projekt TIME CAPSULE 2014-2114.

 Uważam, że oferta szkoleniowa eTwinning jest bardzo bogata i pomocna w pracy nauczyciela, nie tylko podczas realizacji projektów eTwinning.

Podobnego zdania są Teresa Prokowska i Izabela Kulpa z Miejskiego Zespołu Szkół nr 2 w Bolesławcu, które wspólnie realizowały projekt Is this Castle Haunted?

Dzięki kursom online, międzynarodowej współpracy, kontaktom z wieloma zapaleńcami i mistrzami w swojej pracy zdecydowanie udoskonaliłam swoje umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej pracy. Bardzo lubię odkrywać, testować i wykorzystywać nowe narzędzia i aplikacje. Chętnie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami.

Metody jakimi pracują są bardzo zróżnicowane, tak jak i realizowane przez nich projekty. Podstawą jest jednak zawsze współpraca, dobrze zgrane zespoły i wsparcie ze strony dyrekcji.

Zarejestrowałam swoją szkołę w programie i od tej pory realizujemy projekty we współpracy ze szkołami partnerskimi. W tym roku realizujemy siódmy projekt. Zazwyczaj tworzymy w szkole zespół nauczycieli chętnych do współpracy. Dyrekcja szkoły również sprzyja i wspiera nasze działania, co niezwykle ułatwia nam pracę. – mówi Anna Żywica ze Szkoły Podstawowej nr 30 im. Marii Zientary-Malewskiej w Olsztynie, koordynatorka projektu Healthy Booky, laureata w kategorii 4-11 lat.

Raz jeszcze gratulujemy wyróżnionym nauczycielom i stypendystom.

Galeria zdjęć z uroczystości