Magic but real experiments

Magic but real experiments

Przedmiot: 
chemia
Nazwa szkoły: 
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Brzeźnicy

Koordynatorzy:
Danuta Tracz i Stanisław Tracz

Szkoły partnerskie:
Colegio Sagrado Corazón (Esclavas), Hiszpania,
Colegiul National „Mihai Eminescu”, Rumunia,
Scoala Gimnaziala „Gheorghe Lazar”, Rumunia,
Scoala „Mircea Eliade” Satu Mare, Rumunia,
Escola Secundária de Loulé, Portugalia,
Lycée Jules Verne, Francja,
Vilniaus r. Pagiriu Gimnazija, Litwa,
Liceo Scientifico „F. Cecioni”, Włochy.

Język projektu:
angielski
Strona internetowa projektu:
http://magic-but-real-experiments.blogspot.com

Nagrody i wyróżnienia:
Projekt  zwyciężył w konkursie europejskim eTwinning 2010 w kategorii Matematyka i przedmioty przyrodnicze
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości eTwinning

 

Projekt pokazuje innowacyjną współpracę między partnerami z wykorzystaniem Web 2.0. Na blogu projektu można znaleźć filmy wideo ukazujące eksperymenty przeprowadzone przez uczniów podczas zajęć szkolnych, są one bardzo zabawne i warte obejrzenia.

Komentarz jury

Projekt „Magic but real experiments” w gimnazjum w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Brzeźnicy realizowany był we współpracy z 9 szkołami partnerskimi, m.in. z Hiszpanii i Rumunii (założyciele projektu), Portugalii, Francji, Litwy i Polski. Jego ideą było wykonanie przez uczniów prostych doświadczeń z fizyki i chemii, zarejestrowanie ich kamerą bądź aparatem i zamieszczenie na stronach internetowych. Uczniowie z poszczególnych szkół partnerskich proponowali własne doświadczenia lub wykonywali swoje wersje tych, które już zostały zamieszczone na Twinspace. Efektem działań jest zbiór kilkudziesięciu bardzo efektownych eksperymentów dostępnych na blogu projektu:
http://magic-but-real-experiments.blogspot.com

Blog jest ogólnodostępny i jest nieocenionym źródłem wiedzy dla uczniów i źródłem pomysłów dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Projekt w równym stopniu połączył trzy najważniejsze aspekty partnerstwa eTwinning: poszerzył wiedzę uczniów z chemii i fizyki, zwiększył ich kompetencje językowe oraz znajomość technologii ICT.